2016(e)ko otsailaren 14(a), igandea

Haur Hezkuntzako argazkiak eta Curriculum ofiziala

Egun on irakurle! Gaurkoan, nire haur hezkuntzako  argazkien eta curriculum ofizialaren artean loturak egitea tokatzen zait. Ziur nago aunitzez ere lotura gehiago egin daitezkeela, baina nik identifikatu ditudan batzuk erakutsiko dizkizuet.

Curriculum ofizialean eduki multzo ezberdinak aurki daitezke, horien artean: nortasuna eraikitzea, hartu-emanak gizarte-ingurunean eta hartu-emanak ingurune fisiko eta naturalekin. Horien baitan hainbat azpi-puntu edo artikulu daude, erakutsi nizkizuen nire argazkiekin erlazionatu daitezkeenak.

Lehenik eta behin, ospakizunen multzoa hartu dut erreferentziatzat: Olentzero, Santa Ageda, Orakunde, Iñauteriak…  Hauen bitartez, esaterako,  lotura afektiboak bilatu eta ezartzen genituen adineko pertsonekin eta eskolako gainerako haurrekin; azken finean, gure antzerkiak, kantuak, dantzak edota bertsoak haiekin elkarbanatzen genituelako. Modu horretan, denbora luzez landutako eta lortutako emaitza komunikatzen genuen eta, bide batez, hurbileko gizarte-inguruneko kultura-adierazpenekiko interesa sustatzen zen gugan; hau da, euskal kulturarekiko. Horrez gain, emozioak autoerregulatzeko bidea ere ematen zuten ospakizun ezberdin hauek, zeinetan urduritasunak, ilusioak, jakin-minak, gogoak… topo egiten zuten.

Bertzetik, irteerei eta ibilaldiei dagokienez, kanpo-errealitatea arakatzeko baliagarriak zirela aipatu beharra dago, sentsazio eta pertzepzio ezberdinak ezagutzearekin batera.  Hain zuzen ere, txangoetan, espazioak behatzen eta arakatzen genituen eta baita bertako objektuak erabili ere, zentzumenen eta ekintzen bidez. Adibidez, udazkenean hostoak biltzera ateratzen ginenean, naturako elementuak behatzeko interesa pizten zen gugan eta haien ezaugarriak ezagutzen hasten ginen.

Irteerak alde batera utzita, goizero Ttantto, Txirritx eta Xangorekin burutzen genuen korroari iritsi zaio txanda. Bertan, norberaren eta gainerakoen sentimenduak, emozioak, oinarrizko beharrizanak eta interesak lantzen genituela aipatu beharra dago, pertsonen arteko harremanak eta komunikazioa bultzatzearekin batera (enpatia eta asertibitatea).

Autonomia dela eta, psikomotrizitate gelako Everestaren bitartez, gure gorputza autoerregulatzen ikasi genuela erran dezaket. Aurrerapen ttipi bakoitzari esker, gero eta konfiantza handiagoa  lortzen genuen norberaren ahalmen motorretan;  eta, gainera,  ekintzarako ekimena zein trebetasun berriak ikasteko jakin-mina sustatzen zen gugan. Bertze aldetik, Ttuttulu dortokari esker, parte hartzen ikasi genuen, eguneroko bizitzan ardura txikiak hartzearekin batera. Gainera, ezin da aipatzeke gelditu izaki bizidunen portaera, funtzio, ezaugarri eta aldaketa batzuk ezagutu genituela hari esker; eta jaiotzaren eta heriotzaren bitarteko bizi-ziklora hurbildu ginela ere erran beharra dago, haren heriotza bizi izan genuelako.

Amaitzeko, jolas sinbolikoaren bitartez  egoera errealak edo irudizkoak eta pertsonaiak (guraso, maisu-maistra, ikasle…) antzezten genituela aipatzea falta da. Gozatzeko eta harremanak izateko bitarteko gisa balioesten genuen jolasa.

Hau guztia erranda, ikus dezakegu nola gure haurtzaroko oroitzapen esanguratsuen atzean hainbat helburu ezkutatzen diren.


Hau izan da dena gaurkoz, zuen gustukoa izatea espero dut. Hurrengo bat arte!

Nekane

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina