Curriculuma
ikaskuntza-prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta ebaluazioen
multzoa dela erran dezakegu. Aldi berean, mota ezberdinak daudela aipatzea
komeni da, hona hemen horietako batzuk:
Curriculum
ofiziala legediak babesten duena eta adostuta dagoena da. Paperean islatuta
dago eta konpetentziak, helburuak, edukiak edo balioak, besteak beste,
finkatzen ditu. Modu horretan, ikastetxe guztiei bideratua dago eta oinarri
gisa hartzen dela erran dezakegu.
Curriculum
nuluari dagokionez, ofizialean agertzen ez diren eta baztertzen diren edukiak
barnebiltzen ditu. Horien artean aurki daitezke heriotza, sexualitatea edo
askatasunaren gisako gaiak, adibidez. Hainbat arrazoi direla medio uzten dira aipatutakoak
jorratu gabe. Pertsonalki, eta aurretik sarrera batean aipatu nuen bezala, nire
ustez lantzen ez diren gaia hauek arras garrantzitsuak eta beharrezkoak dira;
hezkuntzan tarte bat merezi dutenak, noski!
Bertzetik,
curriculum ezkutua hezitzaileak zeharka ematen dituen mezu eta ikasteen multzoa
izango litzateke, ofizialean zehazten ez dena. Bertan, adibidez, kontutan har
ditzakegu irakaslearen ideiak edo ideologia, aurreiritziak, esperientziak...
Aspektu guzti hauek ofizialean agertzen ez diren arren, haurrengan izugarrizko
eragina dutela aipatu beharra dago.
Azkenik,
curriculum errealak zentro bakoitzean lantzen denari eta benetan burutzen
denari egiten dio erreferentzia.
Ikus ditzagun,
orain, aztertu genituen pare bat irudi:
Argazki honetan,
curriculum ezkutuaren kutsua nabaria da. Berez positiboa da landu nahi den
kontzeptua; baina, aldiz, maistraren portaera guztiz kontraesankorra da. Biolentziaren
aurkako ideiak lantzen ditu biolentzia
erabiliz. Horrela, erran nahi dena eta benetan berak egiten duena ez datoz bat.
Lantzen den
edukiak eragina du ikasleengan, baina irakaslearen portaerak eta ekintzek ere
pisu handia suposatzen dute haientzako. Hortaz, hezitzaileek euren jokabidea
zaindu behar dutela argi dago.
Hona hemen
aipatutakoaren bertze adibide garbi bat.
Laburbilduz,
pertsonek (kasu honetan irakasleek) aunitzetan inkontzienteki balore desegokiak
transmititzen dizkiegu ttipienei. Horren adibide garbia da irakasle batek mutilak aukeratzea mahaiak eta
aulkiak jasotzeko eta neskak, berriz, lurra garbitzeko. Gisa honetako ekintzek, ohartu
gabe egiten baditugu ere, eragina dute haurrengan eta , hezitzaile izango garen
aldetik, hori jakitea funtsezkoa dela pentsatzen dut.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina