2016(e)ko martxoaren 12(a), larunbata

Teoria-curricularrak eta curriculum-mailak

Kaixo,  irakurle! Gaurkoan teoria curricularrei eta curriculum maila ezberdinei buruz idaztea dagokit. Elkarjartze moduan burutzeko proposatuta zegoen hasiera batean jarduera hau eta,  espero zen bezala atera ez bazen ere, klasekideengandik entzundako eta jasotako ideiak biltzen saiatuko naiz.

Curriculuma hiru teoria curricularretan oinarritua dago: teknikoa, praktikoa, eta kritikoa:

  • Teknikoa: Irakasleak teknika ezberdinak aukeratuko ditu ikasleak hobetu dezan, hau da, estrategiak erabiliko ditu. Horrela, zenbat eta baliabide gehiago egon, orduan eta hobe izango da. Aipatzekoa da, gainera, ebaluazioak emaitzak besterik ez dituela hartzen kontutan.
  • Praktikoa: Teoria honen baitan, egiteari ematen zaio garrantzia. Aurrekoan ez bezala, emaitzaz gainera, prozesua ere kontutan hartzen da eta arras garrantzitsua da gainera.
  • Kritikoa: Irakasleak autokritikoa izan behar du eta ikasleengan pentsamendu kritikoa sustatu behar du. Hausnarketa oso garrantzitsua izango da, jakin behar baita zergatik egiten ditugun gauzak, zertarako, horrek zer lotura egitera eramaten gaituen…  Gainera, testuingurua kontutan hartzea ezinbertzekoa da: irakaslea, ikastaldea zein ikasle bakoitza, lekua, denbora historikoa, egoera sozio-ekonomikoa...

Teoria bakoitzetik Curriculum mota ezberdin bat sortzen dela erran beharra dago. Zer da, baina, benetan curriculuma? Ikasketa prozesuarekin lotuta egoteaz gainera, momentu historikoarekin zein gizartearekin ere lotuta dagoela ezin dugu ahaztu; segun eta zein momentu eta lekutan egon, desberdina izango da. Testu liburuek, esaterako,  ez diete ikasle bakoitzaren beharrei erantzuten eta, beraz, hauek moldatzea interesgarria (beharrezkoa) da. Horri lotuta, ebaluazio irizpideak ere errealitatearen arabera egokitu behar direla aipatu beharra dago.

ZEHAZTAPEN MAILAK:
Curriculumaren zehaztapen mailei dagokienez, orokortasunetik zehaztasunera jotzen badugu, honako hau topatuko dugu:




1. Dekretua. LOMCE legea edota Heziberri      dekretua, esaterako.
2. Ikastetxeko proiektua.
3. Gelako programazioa.
4. Egokitzapenak (ACI).






Hau izan da dena gaurkoz, laister arte!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina